Luang Nam Tha

7 december 2010 - Luang Nam Tha, Laos

De volgende dag ben ik met Katja (die Duitse) en Anderson (de Columbiaanse) naar een mooie tempel geweest: Doi Suthep. Daarna zijn we naar de Koninklijke rozentuin geweest en onderkomen/paleis genaamd:"No entry". De volgende dag ben ik met de bus naar Chiang Rai geweest. Er was een bijzondere avondmarkt (zeer groot!) met hip-hop (grappig om die kleine Aziaten stoer te zien rappen), street-dance, trucs met skates/skateboards & live muziek. Kortom: relaxte sfeer en heerlijk eten + snoepen. De volgende dag ben ik naar de Golden Triangle geweest (grensgebied Thailand, Laos en Myanmar/Birma. Zo genoemd vanwege de vele (drugs)handel). Rustig stadje, lekker langs over de boulevaard langs de Mekong-rivier gelopen en een Thaise massage genomen met uitzicht op Laos, was super! 2 dagen later ben ik de grens over gestoken naar Laos. Ik heb een 2-daagse boottocht genomen over de Mekong-rivier, errug mooi! De Beerlao hier smaakt trouwens erg goed, het beste buitenlandse bier dat ik ooit heb gehad! Wel ff wennen is dat alles hier klokslag om 22:00 sluit in Laos, en al meerdere keren het aanbod gekregen om 'Ganja' te roken (vriendelijk bedankt). Ook eindelijk weer brood/baguettes (beetje Franse invloedt hiero...) kunnen eten in Laos, een welkomme afwisseling na 1 maand noodlesoep als ontbijt/lunch!! Luang Prabang is erg mooi. De avondmarkt is weer helemaal geweldig: heerlijk eten, traditioneel handwerk, sjalen, kleding, kunstobjecten etcetera! Ik ken mensen die hier de grootste moeite zouden hebben om niet binnen 1 dag de bankrekening te plunderen (!). Het eten is zo goddelijk lekker en gruwelijk goedkoop, afvallen is er niet echt bij vrees ik... maar wel errug gezond ook! Daarnaast was er net een Zuid-Azie film-festival gestart (1 van mijn hobbies is Aziatische films kijken en sparen), kortom: geweldig!!! Hier ben ik dus een aantal dagen gebleven om lekker te genieten van het lekkere rustige tempo (ook als afwisseling van het vele reizen). Laatste avond hier kwam ik Mans & Marloes weer tegen, een dynamisch duo die ik heb leren kennen in Sankhaburi; lekker bier mee gedronken, toffe dames! Op dit moment zit ik in Luangnamtha, behoorlijk in het noorden van Laos. Het is hier ook iets kouder (voor Laos mensen winter: 3 lagen kleding - lachen!), maar lange broek/T-shirt nog goed te doen voor mij. 5 december lekker chocoladeletter gegeten die ik had gekregen van mijn lieve zus. Vandaag scooter gehuurd: de omgeving is hier ook weer schitterend!! Veel bergen, alleen maar groen, jungle en rijstvelden.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Paul:
    8 december 2010
    Moi Kars,
    Zo leren we de kaart van Z.O. Azie wel aardig kennen. Na Thailand via Bangkok en Chiang Mai (en -Rai) naar Noord Laos met Louangphabang en Louang Namtha naar???? Vietnam of toch nog een stukje China? Dat laatste misschien beter vanuit Noord Vietnam, het aangrenzende gebied van China lijkt van daaruit veel interessanter. We blijven je, dankzij je berichten, volgen.
    Groeten en hou zo vol,
    Paul
  2. Roeksana:
    9 december 2010
    He Kars! Je bent nog maar een maand weg, maar al zoveel beleefd. Ga zo door, enjoy! Liefs Roekie
  3. Felix:
    13 december 2010
    Haha! Very nice stories man, am jealous!
    Did you made these stories up, just to entertain us or what?

You go girl!