Back @ Chiang Mai

25 november 2010 - Chiang Mai, Thailand

Van Suckhothai ben ik naar Lampang gegaan, een stad met weinig charme. De volgende dag met de trein naar Chiang Mai (ff ander vervoer...), schitterend uitzicht want de trein gaat dwars door junglegebied. 's Avonds lekker rondstruinen over de avondmarkt van Chiang Mai met Yvonne uit Noorwegen + Killkenney drinken, lekker! De volgende dag alweer met minibus naar Pai. Enigzins vermoeid na lange reis dus lekker in de hangmat. 's Avonds paar coctails drinken met relaxte NL'ers. Hele relaxte sfeer hier. De volgende dag de omgeving van Pai verkennen op retesnelle scooter (100 km/u.), watervallen, jungle, Grand Canion, geweldige ervaring!! s' Avonds heerlijke rijstsoep. Tempo = zo traag & relaxed hier. Allemaal stalletjes eten, kunst + live-muziek. De volgende dag > Mae-Hong-Song. Moie vijver met schitterende tempels. Ook hier leuke avondmarkt en rustige sfeer. Wat is Thaise muziek trouwens een pokkeherrie, en dan draaien ze soms ook nog 10 soorten door elkaar volume standje maximaal, ongelooflijk! Verder relaxen, beetje gamen + bier. De volgende dag leer ik een Boeddhistische monnik kennen waar ik 2 dagen mee optrek (wel een moderne en sociale: 2 mobieltjes!), zo wat weer geleerd over de leefstijl hier. De laatste dag was er een Lantaarnfestival, erg druk, maar.... ook volledig Thai-boks kampieoenschap waar die Boeddhistische monnink en ik heen zijn gegaan. SUPER!!! 4 K.O.'s, bruut hard, erg mooie gevechten (ongeveer 12-ik zat trouwens in de gok/drank/hooligan sectie, beter kun je de Thaise sfeer niet proeven!). Volgende dag terug naar Chiang Mai, wat een schitterende omgeving/tocht > 1800 bochten dwars door de jungle. Kom ik aan, blijkt hier een extra feestdag/laantaarnfestival te zijn: de lucht wordt verlicht door duizenden zwevende lantaarns/luchtballonnen, alsof er een compleet andere sterrenhemel is! Tevens Traditionele parade: adembenemend mooi (ook de dames)! Vuurwerk: net Oud&Nieuw, vele duizenden mensen, wat een beleving allemaal!! En de afgelopen 3 dagen heb ik een jungletocht gehad: lopen door regenwoud, plantages en jungle. Overnachting bij bergvolkeren (Karen en Lahu), tocht op de nek van een oliefant + raften met bamboevlot door schitterende rivier midden in de jungle (omgeving = fenomenaal mooi) , heerlijk eten door prettig gestoorde gids en behoorlijk exclusief: alleen een Duitse meid en haar Columbiaanse vriend (lekkere Cocathee!) waren mee die super-relaxt zijn. Afsluiting: gefrituurde maden eten, "orchid-farm" & vlindertuin en nu weer terug in Chiang Mai.

1. Paul en Ryan:
    25 november 2010
    Ha die Kars,
    Kreeg net je mailtje en ben meteen maar even op je blog gaan kijken. Zo te lezen profiteer je wel maximaal van dit grote avontuur. Het enige negatieve dat ik volgens mij tot nu toe van je gehoord heb, betrof het filmaanbod in het vliegtuig op de heenreis. Beter had je het dus niet kunnen treffen m.i. Ga zo door!
    Groeten,
    Paul en Ryan
  2. Roeksana:
    26 november 2010
    Ha Kars! Het klinkt echtallemaal superWAUW! En indrukwekkend, blijf genieten! Liefs Roekie
  3. Karen:
    27 november 2010
    Ha Kars,

Leuk om je verhalen te lezen. Klinkt goed allemaal. Ik ben jaloers, ik zou zo weer die kant op willen. Ik hou je blog bij!!! Geniet ervan!!

groetjes karen
  4. Nina:
    Hee Kars,

Wat een leven daar!!! En zoveel avonturen!!! Blij te lezen dat het je zo goed bevalt. Geniet ervan en op naar het volgende avontuur!

Liefs,
    Nina

P.S. Die gefrituurde maden lijken me toch niet zo smakelijk!
  5. Ginet:
    29 november 2010
    Ha die Kars...wat een verrassing ! maar wel een hele leuke. Have fun...
    Groet Ginet
  6. Chiel en lyz:
    Hey Kars,

Wat een mooie verhalen.
    Ik krijg ook al weer verschrikkelijk veel zin om te gaan reizen!!
    Geniet ervan!!!!

Groetjes uit Friesland

Liefs Chiel en lys
  7. siegfried:
    1 december 2010
    Jonguuh wat gaaf zeg!!! Wat was nou lekkah, t bier of Yvonne haha