Blub-blub!

24 januari 2011 - Koh Rong, Cambodja

Deze laagvliegende Lelijke Eend voelt zich na een noodlanding in Cambodja toch beter als vis onderwater. Met andere woorden: de afgelopen 5 dagen heb ik 2 duikcursussen gevolgt, de PADI (nee, niet PEDO, Lezen luitjes!!) Open Water en de Open Water Advanced. Inmiddels heb ik 9 keer gedoken en ALLEJEZUS wat is dat ontzettend gaaf!!! Allemaal mooie vissen en koraalriffen. In het begin wel ontzettend wennen en de nachtduik is nog niet helemaal mijn ding (gisteravond), maar vandaag bijvoorbeeld een Deep-dive gedaan op 29.3 meter onderwater, errug gaaf!!! Ik zat tijdens de cursussen op een mooi eiland: Koh Rung Samloem (inclusief mooi strand dat wel wat weg heeft van de serie Lost). Dat ik heb leren duiken is zeker 1 van de hoogtepunten tot nu toe in mijn reis!

Daarvoor ben ik van Mui Ne (eigenlijk wilde ik daar windsurfen, maar helaas te weinig wind en belachelijk duur. Wel tof: rode zandduinen die lijken op woestijnomgeving) naar Ho Chi Minh City geweest. Dat was me te chaotisch, dus van daaruit naar Phom Penh gegaan, de hoofdstad van Cambodja. Hier heb ik mij enkele dagen prima vermaakt. Op een of andere manier voel ik mij wel thuis in Cambodja. De mensen zijn over het algemeen erg vriendelijk en relaxed, al een hele positieve verandering ten opzichte van onze drukke, gierige en sadistisch aangelegde Vietnamezen. Het is wel een erg arm land, te merken aan vele bedelaars en erg weinig straatverlichting. Dit wordt echter ruimschoots gecompenseerd door vele scooters en auto’s die behangen zijn met knipperende Kerstverlichting; het geeft wel een apart sfeertje!

Van Phnom Penh ben ik naar Kampot gegaan, waar ik 10 dagen ben geweest. Dit was een onverwacht relaxte rivierplaats. Veel Frans-koloniale invloeden in architectuur, een mooie natuur en er heerst een erg gemoedelijke sfeer. Ik heb veel leuke mensen leren kennen die de plaats goed kennen en zo heb ik een toffe tijd gehad: af een toe een verjaardag of opening van eco-resort, veel in kroegen en restaurants gehangen waar regelmatig toffe bands of muziekanten een life-optreden gaven. Na mijn duikavontuur is het vanaf morgen weer even tempeltijd, kotom: Ankhor Wat. Daarna heb ik nog circa 1 maand voor Zuid Thailand. Tot de volgende update: blub-blub zegt deze vis.

1. Marinus:
    24 januari 2011
    Leuk om weer is wat te lezen.
    Ik dacht al waar is die gast nou gebleven.
    Maar je was dus ff onder gedoken :P
  2. Henrike:
    24 januari 2011
    Hey Kars, klinkt super allemaal en volgens mij ben je lekker aan het genieten!
    Groetjes Henrike
  3. Tim:
    25 januari 2011
    Wauw! Veel genietplezier bij Ankhor Wat! Moet prachtig zijn!

we lezen het wel weer!

grtz Tim
  4. stoimen:
    25 januari 2011
    man ik maakte me ook al zorgen!!
    gelukkig horen we weer wat van je.erg tof dat je het zo leuk hebt daar.Nog veel plezier en geniet er nog even van.
  5. Paul en Ryan:
    Hallo Kars,
    Wat zie en beleef je veel te land en te zee.
    Het duiken was denk ik schitterend.
    Vandaag hebben we schoongemaakt te Kropswolde en morgen gaan we naar Zuidlaren de sleutels over-
    handigen aan de kopers. Druk gehad. Tot horens.
  6. Roeksana:
    25 januari 2011
    Hé Kars! Weer goed om van je te horen en al je belevenissen, boven en onder water ;-). Enjoy en have fun! Liefs Roekie
  7. Nina:
    26 januari 2011
    He broer!
    Ah, je bent weer boven water! Goed weer wat van je te horen! En dus gedoken en je PADI gehaald, goed hoor! Ben wel (een beetje) jaloers op je,...lijkt me super, duiken en zwemmen tussen de visjes!

Geniet van je laatste dagen in Cambodja en veel plezier bij Ankhor Wat!

XNina
  8. patricia:
    26 januari 2011
    Hoi kars,
    Fijn om weer wat van je te horen..
    Geniet nog steeds van je verhalen!
    Fijne tijd, geniet en voorzichtig..

Patles
  9. Karen:
    2 februari 2011
    Ha Kars,

Klinkt errug goed allemaal!! Ik had hetzelfde gevoel over Cambodja. Ben benieuwd wat je van de tempels vond?! Te gek dat je aan het duiken bent!!
    Veel plezier nog!!!

groeten Karen
  10. Sylvia:
    8 februari 2011
    Ha die Kars,

Super om je verhalen weer te lezen. Klinkt allemaal erg spannend en interessant
    Maar eh.... ik mis je!!!

Liefs
    Syl
  11. Michiel & Lys:
    12 februari 2011
    Hey Karsie!

supergaaf man al de avonturen!
    Pfoe nou en dat klimmen...dan kun je ons wel les geven, is alweer een tijdje geleden namelijk. Maar goed challenge accepted! (nu nog een berg vinden)
    Geniet er nog even van sla alle schitterende landschappen goed in je op.
    het weer is hier ruk. Zo en haal nu die smile maar van gezicht! ;)
    Groetjes van Lysbutt en Chiel